Na ostateczny wizerunek firmy składa się wiele elementów – począwszy od idei, przez cele oraz treści, jakość usług oraz otoczenie w branży. Niebagatelny wpływ na odbiór marki lub samej firmy ma jej identyfikacja wizualna, która pozwala nie tylko wyróżnić się z tłumu, ale i zdobyć klienta w krótszym czasie.
Obraz firmy w branży to przede wszystkim: slogan/hasło reklamowe, nazwa firmy i/lub marki oraz logo, znak towarowy oraz wiele innych elementów, z którymi klienta ma bezpośredni kontakt podczas pierwszego przejrzenia oferty.
Wizualizacja przekazu, oferty i najważniejszych wartości wnoszonych na rynek
Odpowiednie przygotowanie wizualizacji działalności przedsiębiorstwa jest kluczem do sukcesu na rynku. Do tego firmy potrzebują jednak specjalistów w swoich dziedzinach – nierzadko marketerów, specjalistów do spraw wizerunku, ekspertów PR, a także grafików i szerzej rozumianych projektantów.
Eksperci podkreślają jednak, że wszystkie elementy stworzone przez dział kreatywnych osób powinien być ze sobą spójny. Druki firmowe, wizytówki, pisma i wzory dokumentów, a także katalogi, ubrania czy wnętrza lokali biurowych muszą mieć wspólne cechy i być powtarzalne. Warto podkreślić, że równie istotne będzie także stworzenie odpowiedniej strony internetowej, lokalizacja samej siedziby czy wygląd samego pracodawcy.
Do stworzenia odpowiedniej, standaryzowanej wizualizacji może posłużyć m.in. Księga Identyfikacji Wizualnej, ale warto mieć na uwadze, że jej stworzenie generuje odpowiednio wysokie koszty.
Fotografia w publikacji Flickr.com CC 2.0 Chaparral Suites