Finanse

Znaczenie reklamy w sektorze turystycznym

Myśląc o sektorze turystycznym, mamy przed oczami biura podróży i hotele, ale czy tylko to?

W turystyce obok wysokiej jakości hoteli oraz restauracji w ośrodkach turystycznych bardzo ważnym elementem, na który obecnie w turystyce, trzeba stawiać, jest kwestia związana przede wszystkim z reklamą i odpowiednim marketingiem, który zachęci turystów z całego świata do przyjazdu do naszego kraju.

Reklama w sektorze turystycznym

Oczywiście nie jest to takie proste, ponieważ jakby nie patrzeć trzeba w tym przypadku mieć świadomość, że w naszym kraju marketing turystyczny pozostawia wiele do życzenia. Trzeba również wiedzieć, że bez odpowiedniej reklamy nie ma co liczyć na zainteresowanie ze strony turystów zagranicznych, którzy obecnie w naszym kraju z roku na rok oczywiście przebywają. W tym przypadku trzeba zrobić wiele, by turystyka zaczęła cieszyć się w naszym kraju sporym zainteresowaniem. Oczywiście jednak trzeba mieć świadomość, że to jest to obecnie bardzo kosztowne.

Mimo to kraje zachodniej Europy obecnie na marketing wykładają ogromne pieniądze i podobnie powinno to wyglądać właśnie w naszym kraju. 

Co pokazać obcokrajowcom w Polsce?

Według wydawnictwa Lonely Planet najczęściej odwiedzanymi przez obcokrajowców miejscami w Polsce są m.in.:

  • Mazury,
  • Gdańsk,
  • Zakopane,
  • Puszcza Białowieska,
  • Warszawa
  • Kraków,
  • Auschwitz.

Obcokrajowcy w Polsce muszą również skosztować pierogów i napić się polskiej wódki!

Kto najczęściej odwiedza Polskę?

A kto najczęściej do nas przyjeżdża? Najbliżsi sąsiedzi czy ci z drugiego końca świata?

Najczęściej odwiedzają nas turyści z:

  • Niemiec,
  • Białorusi,
  • Norwegii,
  • Szwecji,
  • Danii,
  • Rosji,
  • i Węgrzech.

Duńczycy największy sentyment mają do Szczecina, Węgrzy częściej odwiedzają polskie Tatry, a Niemcy – morze.

Co ciekawe, najbardziej międzynarodowym miastem jest Kraków, a później Świnoujście. Stolica jest na trzecim miejscu!

Znaczenie reklamy w sektorze turystycznym
2 komentarze

2 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Biznes i gospodarka

Na górę