Myśląc o sektorze turystycznym, mamy przed oczami biura podróży i hotele, ale czy tylko to?
W turystyce obok wysokiej jakości hoteli oraz restauracji w ośrodkach turystycznych bardzo ważnym elementem, na który obecnie w turystyce, trzeba stawiać, jest kwestia związana przede wszystkim z reklamą i odpowiednim marketingiem, który zachęci turystów z całego świata do przyjazdu do naszego kraju.
Reklama w sektorze turystycznym
Oczywiście nie jest to takie proste, ponieważ jakby nie patrzeć trzeba w tym przypadku mieć świadomość, że w naszym kraju marketing turystyczny pozostawia wiele do życzenia. Trzeba również wiedzieć, że bez odpowiedniej reklamy nie ma co liczyć na zainteresowanie ze strony turystów zagranicznych, którzy obecnie w naszym kraju z roku na rok oczywiście przebywają. W tym przypadku trzeba zrobić wiele, by turystyka zaczęła cieszyć się w naszym kraju sporym zainteresowaniem. Oczywiście jednak trzeba mieć świadomość, że to jest to obecnie bardzo kosztowne.
Mimo to kraje zachodniej Europy obecnie na marketing wykładają ogromne pieniądze i podobnie powinno to wyglądać właśnie w naszym kraju.
Co pokazać obcokrajowcom w Polsce?
Według wydawnictwa Lonely Planet najczęściej odwiedzanymi przez obcokrajowców miejscami w Polsce są m.in.:
- Mazury,
- Gdańsk,
- Zakopane,
- Puszcza Białowieska,
- Warszawa
- Kraków,
- Auschwitz.
Obcokrajowcy w Polsce muszą również skosztować pierogów i napić się polskiej wódki!
Kto najczęściej odwiedza Polskę?
A kto najczęściej do nas przyjeżdża? Najbliżsi sąsiedzi czy ci z drugiego końca świata?
Najczęściej odwiedzają nas turyści z:
- Niemiec,
- Białorusi,
- Norwegii,
- Szwecji,
- Danii,
- Rosji,
- i Węgrzech.
Duńczycy największy sentyment mają do Szczecina, Węgrzy częściej odwiedzają polskie Tatry, a Niemcy – morze.
Co ciekawe, najbardziej międzynarodowym miastem jest Kraków, a później Świnoujście. Stolica jest na trzecim miejscu!