Polacy zaczynają dbać o swoje auta. I to nie tylko o ich stan techniczny, ale również estetykę i prezencję. Piękne i zadbane auto staje się formą prestiżu. Dlatego też powstaje coraz więcej firm, które oferują usługi car detailingu, czyli kompleksowego zadbania o nieskazitelny wygląd auta. Czy jest to opłacalny biznes? Czy na pięknej karoserii można zarobić? Na te pytania odpowiadamy w dzisiejszym artykule.
Auto detailing – czy się opłaca?
Jak już wspominaliśmy, coraz więcej osób jest zainteresowanych odnowieniem swojego auta czy podtrzymywaniem jego nieskazitelnego stanu. Obserwujemy to na rynku motoryzacyjnym, na którym to widać wyraźnie wzrost zainteresowania auto detailingiem. Słupki szybują w górę, ale czy jest to tendencja długoterminowa. Wydaje się, że tak.
Polacy coraz częściej kupują nowsze samochody lub te prosto z fabryki. Nic w tym dziwnego, dziś dobre auto nie jest już takim luksusem, jak przed 20. laty. Najczęściej o tak kosztowne auta właściciele pragną dbać, by kosztowna inwestycja nie tylko spełniała swoją praktyczną funkcję, ale również estetyczną. Co ciekawe, dużą zaletą takich firm jest ich regionalny charakter. Zazwyczaj lokalni przedsiębiorcy zakładają taką działalność, by w ten sposób m.in. uzupełnić ofertę swojego warsztatu mechanicznego. Podkreślanie lokalnego wymiaru firmy jest obecnie bardzo pożądane przez wielu Klientów, którzy w firmie takiej jak ta: https://pmtautomotive.pl/car-detailing-koszalin/, która podkreśla przynależność do lokalnej społeczności, czują się bezpieczniejsi i silniej z nią związani niźli z działalnością ogólnopolską czy firmą sieciową.
Mało osób zdaje sobie sprawę, że dziś w świetle dyrektyw europejskich skład lakieru samochodowego nie powinien zawierać ołowiu. To oczywiście ukłon w stronę ekologii, ale niekoniecznie ku kierowcom. Brak ołowiu może wpływać na obniżoną odporność lakieru na ścieranie czy odpryski. Dlatego też z każdym rokiem coraz więcej właścicieli aut będzie potrzebowało skorzystać z usług „salonu kosmetycznego dla aut”, czyli car detailingu. Warto podkreślić, że nawet tak prozaiczna i niezauważalna zmiana może mieć wpływ na rynek motoryzacyjny. Mądry przedsiębiorca powinien więc wciąż świadomie obserwować otaczający go świat, by w porę znaleźć okazję na rozwój swojego biznesu.
Powróćmy do tytułowego pytania, dotyczącego opłacalności car detailingu. Zdecydowanie w tej branży możemy zauważyć, że tego rodzaju działalność stanowi uzupełnienie warsztatów czy myjni samochodowych. Jest ich niemalże naturalną kontynuacją. Klienci, którzy przychodzą, by naprawić auto, z pewnością będą również chcieli je oczyścić. Z kolei klienci myjni mogą zdecydować się na złożone czyszczenie czy profesjonalne usługi auto detailingu, widząc, że samodzielnie nie są w stanie dobrze zadbać o pojazd. Takie rozwiązanie jest więc optymalne, zarówno dla właściciela salonu, jak również klienta. Dostosowanie po stronie przedsiębiorcy już istniejącego warsztatu z pewnością nie jest tak dużą inwestycją, jak osoby, która od car detailingu pragnie zacząć swój biznes.
Dlatego też osoby spoza branży czy wyłącznie pasjonaci motoryzacji muszą liczyć się z większymi kosztami początkowymi. Należy wynająć odpowiedni salon, z dostosowaną infrastrukturą, przeszkolić zespół, zareklamować swoje usługi etc. Jest więc to czasochłonna inwestycja i z pewnością nie należy do najłatwiejszych.
Auto detailing – czy to dobry biznes?
Na koniec warto wspomnieć również o tym, że w dobie dzisiejszego postępu technologicznego czy pędu życia wiele osób nie ma już czasu, by odpowiednio samodzielnie zadbać o swoje auto. Społeczeństwo dąży powoli do tego, y optymalizować wolny czas, poświęcając go rozrywkom i odpoczynkowi. Możemy więc prognozować, że z czasem coraz więcej osób będzie chętnych powierzyć kosmetykę samochodu profesjonalnemu salonowi. Dzięki temu zaoszczędzą cenny czas, jednocześnie napędzając firmę car detailingową. Eksperci upatrują w tej branży duże nadzieje, a co za tym idzie – również zyski. Warto jednak pamiętać, że za kilka, kilkanaście lat tak naprawdę jedynie specjaliści i fachowcy będą mogli utrzymać się na rynku. Więc jeśli chcesz myśleć o swojej przyszłości, inwestuj w szkolenia, poznawaj nowe technologie i rozwijaj swój salon.