Finanse publiczne

E-commerce w Polsce

Najważniejsze informacje

Coraz więcej Polaków decyduje się na spróbowanie swoich sił w e-commerce. Nic w tym dziwnego. Analitycy już od lat notują znaczne wzrosty w tym sektorze, a będzie jeszcze lepiej. Co zrobić, żeby wybić się na tle konkurencji, której ciągle przybywa?

Czynników, które sprawią, że Twoja strona będzie bardziej okazała dla potencjalnych klientów, jest wiele. W kontekście pozycjonowania równie istotny jest sam robot Google. Wychodzi więc na to, że same chęci to za mało. Żeby odnieść sukces w e-commerce, trzeba znać twarde dane i przeprowadzić szeroki research. Tutaj zrobiliśmy to za Ciebie.

Po pierwsze, żeby prowadzić e-commerce w Polsce, musisz przygotować się na solidną i długą kampanię. Potencjał jest ogromny, jak podaje Gemius, już 60% internautów robi zakupy w sklepach online. Tendencja jest zwyżkowa, a będzie jeszcze lepiej. Więcej możecie przeczytać tutaj: https://paq-studio.com/blog/e-commerce-w-polsce-statystyki/. Dane z Polski i ze świata nie pozostawiają złudzeń – w e-commerce warto inwestować! Powstaje jednak pytanie, czy tak ogromne możliwości dla każdego inwestora są gwarancją sukcesu?

Jak wygląda e-commerce w Polsce? Statystyki nie pozostawiają złudzeń

Polacy kupują coraz więcej i coraz częściej. W ciągu dwóch ostatnich lat grono internautów kupujących wzrosło o 8 punktów procentowych. W Polsce oznacza to 2,15 mln nowych klientów, a to tylko dwadzieścia cztery miesiące! Skoro w sieci kupuje się już wszystko: od jedzenia, po odzież, sprzęt elektroniczny i niespotykane prezenty, to nowi sprzedawcy, dystrybutorzy i producenci są witani z entuzjazmem. Tylko w 2018 r. powstało aż 1800 nowych sklepów. To mówi samo za siebie.

Dla sklepu równie ważne jest właściwe zdefiniowanie produktu i trafienia w gust grupy odbiorców. Pomagają przy tym gruntowne badania rynku. Problem w tym, że takie badania tracą powoli sens. Dlaczego? Ponieważ w sieci kupuje już każdy! 26% klientów sklepów online to seniorzy po pięćdziesiątym roku życia. Grupa docelowa jest więc na tyle różnorodna, że przemyślana kampania jest istotniejsza niż kiedykolwiek.

To tylko wierzchołek góry lodowej. Polski e-commerce to zjawisko tak dynamiczne, że właściwa i dogłębna analiza jest po prostu niemożliwa. Dlatego też każdy przedsiębiorca, który zdecyduje się na tę ścieżkę, musi przygotować się na ciągłą i wyczerpującą pracę.

E-commerce w Polsce

Biznes i gospodarka

Na górę