Strategia content marketingu to kluczowy element Twojej obecności w Internecie. Marketing treści może być wykorzystywany do promowania Twoich produktów, generowania leadów i zwiększania sprzedaży. Jak wykorzystać tę strategię, aby podwoić sprzedaż? Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie zasobów firmy jest odpowiedni dobór treści.
Content marketing – czym jest?
Marketing treści to strategia marketingowa, która koncentruje się na tworzeniu i rozpowszechnianiu odpowiednich i wartościowych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania jasno określonej grupy odbiorców – w celu prowadzenia dochodowych działań klientów.
Strategia content marketingu to plan opracowywania, publikowania, mierzenia i optymalizacji tworzonych treści. Prawidłowo wykonany może pomóc w generowaniu leadów, zwiększaniu świadomości marki, a nawet zwiększaniu sprzedaży.
Klient internetowy
W marketingu internetowym wyodrębnia się strukturę trzech kroków podróży klienta po sklepie internetowym. Pomaga ona marketerom identyfikować punkty kontaktu z klientami i optymalizować je w celu zwiększenia ich lojalności. Może być używany w środowiskach sklepowych, online lub offline. Trzy etapy podróży klienta to:
- świadomość,
- rozważenie,
- zakup.
Świadomość: Pierwszym krokiem w podróży jest budowanie świadomości produktu lub usługi. Można to zrobić poprzez reklamę w mediach społecznościowych, telewizji, radiu, billboardach lub za pośrednictwem innych kanałów marketingowych.
Rozważanie: Klient poznał Twoją ofertę, jest zainteresowany. To czas, w którym powinieneś zadbać o dobry dobór tekstów, by przekonać klienta, by wszedł w interakcję z Twoim sklepem.
Zakup: Ostatnim krokiem w tym procesie jest podjęcie przez klienta decyzji o zakupie czegoś od Twojej firmy — mogłeś zostać poproszony o ofertę e-mail lub być w stanie zapewnić w sklepie doświadczenie, które było wystarczające do podjęcia działań od razu.
Narzędzia SEO
Narzędzia SEO to świetny sposób na zwiększenie widoczności Twojej firmy. Mogą być używane do wyszukiwania słów kluczowych, analizowania ruchu w witrynie i monitorowania rankingów. Jakie metody najczęściej są wykorzystywane? O jakie narzędzia zapytać agencję SEO?
- Narzędzia propozycji słów kluczowych Google: pomaga dowiedzieć się, czego ludzie szukają w Google. Dostarcza również informacji o liczbie wyszukiwań i poziomie konkurencji słowa kluczowego.
- SEMrush: narzędzie badające, na jakie słowa kluczowe wyświetlają się Twoi konkurenci, a także bada ich organiczny i płatny ruch w wyszukiwarkach.
- Moz: to bezpłatne narzędzie SEO, które dostarcza informacji o linkach zwrotnych, autorytecie domeny, autorytecie strony, gęstości słów kluczowych i nie tylko.
- Screaming Frog SEO Spider: Jest to bezpłatne narzędzie SEO, które przemierza strony Twojej witryny i informuje o wszelkich błędach.
Więcej o zaletach pozycjonowania strony i kosztach z tym związanych przeczytasz w tym artykule: https://moje-finanse.pl/ile-kosztuje-pozycjonowanie-strony/
Strategia marketingowa firmy
Pierwszym krokiem w procesie content marketingu jest rozważenie celów biznesowych oraz zdefiniowanie celów i typów treści. Zdefiniowanie tych dwóch rzeczy pozwoli Ci skupić się na tym, jaki rodzaj treści powinieneś tworzyć dla swoich odbiorców.
Na przykład, jeśli prowadzisz firmę sprzedającą kawę, możesz chcieć tworzyć posty na blogu o tym, jak kawa może pomóc w zwiększaniu produktywności lub korzyściach zdrowotnych. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz tworzyć posty na blogu o tym, jak niektóre produkty mogą poprawić codzienne życie danej osoby lub jak mogą pomóc w określonych zadaniach w domu.
Warto już dziś zastanowić się nad zastosowaniem strategii content marketingu, by nadążyć za oczekiwaniami współczesnego klienta.