Pozycjonowanie to słowo, które w ostatnich latach zrobiło zawrotną karierę. Znają je wszyscy, którzy mają cokolwiek wspólnego z serwisami i sklepami internetowymi. Pozycjonowanie często wiąże się z wysokimi kosztami. Czasami nawet bardzo wysokimi. Czy można je w jakiś sposób zmniejszyć? Choćby częściowo? Jak jest cena pozycjonowania strony? Postaramy się odpowiedzieć na te wszystkie pytania!
Po co jest pozycjonowanie?
Bez pozycjonowania, strona internetowa w bardzo dużym stopniu straci w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że właściciel sklepu internetowego traci potencjalnych klientów. Dobrze wypozycjonowana strona jest szczególnie istotna, jeżeli zajmujesz się promowaniem czegoś, prowadzisz sklep internetowy.
Pozycjonowanie – jaki koszt?
Czy pozycjonowanie musi dużo kosztować? To pierwsze pytanie, które nasuwa się na usta. W Internecie można znaleźć bardzo wiele narzędzi, dzięki którym można samodzielnie przeprowadzić techniczny audyt SEO. Część z nich jest darmowa, a inne kosztują naprawdę niewiele. Czy korzystanie z nich jest dobrym pomysłem? Na pewno są one dobre do zebrania podstawowych, wstępnych informacji. Jednak do przeprowadzenia porządnej optymalizacji, która da dobre efekty, na pewno nie będą wystarczające, ponieważ mają bardzo ograniczony zakres działania. Z pewnością uzyskane dzięki nim informacje nie pozwolą Ci na wykrycie wszystkich błędów w optymalizacji serwisu. Pomyłki to jedno, a drugie to dalsze działania. O wiele lepszym pomysłem jest zlecenie pozycjonowania serwisu specjalistom, którzy zajmują się pozycjonowaniem i optymalizacją SEO serwisów internetowych. Takim, jak np. kreatywna agencja marketingowa Bananowe Studio.
Pozycjonowanie krok po kroku
Audyt SEO to pierwszy etap pozycjonowania. Dzięki niemu agencja będzie znała obszary, które wymagają poprawy i kierunki rozwoju serwisu. Audyt służy również do tego, żeby określić potencjalne zagrożenia, które sprawiają, że użytkownicy opuszczają stronę internetową bez zrealizowania jej celów. Zanim agencja SEO rozpocznie pozycjonowanie strony, musi zająć się audytem. Zależnie od rodzaju audytu może być to wydatek od około 600 złotych do nawet kilku tysięcy złotych.
Musisz tutaj również zwrócić uwagę na to, że nie zawsze trzeba przeprowadzać audyt! Jak to? Jest on zupełnie zbędny w przypadku blogów, ponieważ nie podlegają one pozycjonowaniu. Audyt nie jest potrzebny również wtedy, gdy strona mobilna wymaga tak wielu poprawek, że serwis można tylko postawić od nowa. Trochę inaczej jest ze sklepami internetowymi. Tutaj trzeba w nie włożyć naprawdę bardzo dużo pracy. Przeprowadzenie samej wstępnej analizy zajmie kilka godzin. Zazwyczaj Klient musi poczekać na ofertę jeden lub nawet dwa dni. Wracając do kosztów, trzeba wspomnieć o tym, że samo przygotowanie oferty często kosztuje około 1500-2000 zł netto.
Ukazaliśmy dziś, że przeprowadzenie pozycjonowania strony to wydatek od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Jest to więc spory wydatek. Jednak mimo wszystko warto, ponieważ dzięki temu Twój sklep internetowy będzie o wiele bardziej widoczny, a Twoje zyski wzrosną.