Media

Jak reklamować swoją firmę?

Zauważyłeś, że nawet najlepiej prosperujące firmy wydają na reklamę swej działalności miliony dolarów? Nic w tym dziwnego. Dzisiejszy rynek to tysiące możliwości, przed którymi stoją nasi klienci. Musimy więc wciąż przypominać im o naszej firmie, o naszej obecności. Odejście w niepamięć w biznesie jest równoznaczne ze spadkiem dochodów firmy. Dlatego już dziś warto pamiętać o kilku zasadach, gdy projektujemy naszą kampanię reklamową.

Reklama – co powinna zawierać?

Dziś nie mamy wiele czasu, by czytać kunsztowne teksty reklamowe. Co więcej, reklamy wręcz wylewają się z każdego rogu ulicy czy telefonu komórkowego. Ta wszechobecna reklama wymusza na nas kreatywność. Jedynie oryginalna i niecodzienna kampania reklamowa może przynieść odpowiedni efekt. Oto kilka cech dobrej reklamy:

  • Długo ją pamiętamy – śmiałe, prowokujące i karkołomne reklamy mogą na długo pozostać w pamięci naszych klientów. Pamiętajmy jednak o złotym środku, by taka reklama nie odwróciła od nas odbiorców.
  • Porusza odbiorcę – emocje w reklamie odgrywają wielką rolę. Wzrusz, rozbaw lub zszokuj swojego odbiorcę! Unikaj jednak reklam, które rozzłoszczą klienta. Stracimy wtedy jego zaufanie.
  • Skierowana do konkretnego odbiorcy – określ docelową grupę klientów i dostosuj treści reklamowe do jej potrzeb.
  • Zawiera dźwięk i obraz wysokiej jakości – w dobie współczesnej techniki kiczowate grafiki czy zbyt proste melodie mogą odstraszyć potencjalnych klientów. Postaw na jakość jej wykonania.

Wiesz już, czym kierować się podczas planowania reklamy. Teraz musisz wybrać miejsca, za pomocą których twoja reklama dotrze do odbiorców. Możesz reklamować się lokalnie lub w internecie. Ta druga opcja jest nie tylko efektywniejsza, ale i często tańszym rozwiązaniem.

Firma w sieci

I znów reklama reklamie nierówna. Obecnie dysponujemy wieloma narzędziami, które skutecznie zareklamują naszą działalność w internecie.

Warto pamiętać, że nasza własna strona internetowa może stanowić idealne miejsce, by reklamować nasze usługi i towary. Dziś posiadanie takiej strony to obowiązkowy punkt każdej działalności. I tu również niech nie skusi nas toporny marketing. Postawmy na lekką i niewymuszoną reklamę. Opis naszej firmy, nasze priorytety czy kwalifikacje to informacje, które także stanowią część tekstów reklamowych. Na naszej stronie możemy umieścić również ciekawe wpisy poruszające tematykę, która wiąże się z naszą branżą. Ostatnio wszelkiej maści poradniki święcą triumfy na stronach firmowych. Jak widzimy, warto zacząć budować i rozwijać własne miejsce w sieci.

Jeśli z naszą reklamą chcemy wyjść poza naszą stronę internetową, możemy promować naszą firmę w serwisach społecznościowych czy w witrynach streamingowych. Za taką reklamę więcej zapłacimy, ale mamy większe szanse, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Reklama przypominająca

Warto postawić na kreatywną reklamę w sieci, ale nie zapominajmy o starych i sprawdzonych metodach promocji firmy. Jednym ze sposobów, aby wciąż przypominać o swojej działalności i naszej ofercie jest reklama przypominająca. Co to oznacza? To po prostu reklama, która opiera się na podtrzymywaniu stałego kontaktu z klientem, który już wcześniej skorzystał z naszych usług. Możemy cyklicznie wysyłać do niego e-maile z ciekawymi informacjami, z bonami rabatowymi, programami lojalnościowymi, a nawet co jakiś czas wysyłać gadżety firmowe na adresy naszych klientów.

Dziś przedstawiliśmy najprostsze i najefektywniejsze sposoby na reklamę swojej firmy. Jak widzisz, nie jest to zbyt skomplikowane. Grunt to dobry pomysł i odpowiednia realizacja założeń!

Jak reklamować swoją firmę?
Skomentuj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Biznes i gospodarka

Na górę